/  FAQ  

Algemeen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Ik heb een Platenbon gekregen. Garanderen jullie dat ik altijd mijn Platenbon kan besteden in een winkel?
»  Jazeker, de Stichting Derdengelden Cadeaukaarten Nederland garandeert uitbetaling aan de winkeliers die jouw kaart accepteren als betaalmiddel. Daardoor kun je altijd met de cadeaukaart bij de deelnemende winkeliers terecht.

Waar kan ik Platenbon kopen?
»  De Platenbon is verkrijgbaar bij platenspeciaalzaken in heel Nederland. Op deze website kun je bij ‘Verkooppunten’ het dichtstbijzijnde verkooppunt vinden. Je kunt ook de Platenbon bestellen via onze website.

Als ik een Platenbon bestel via deze site, wat is dan de levertijd?
»  Jouw bestelling wordt geleverd nadat je de betaling hebt voldaan. De levertijd verschilt per betaalmethode. IDEAL: Voor 14.00 uur besteld en betaald = maximaal twee werkdagen levertijd. OVERBOEKING: Heb je voor 14.00 uur jouw betaling gedaan, houd dan rekening met 4 werkdagen levertijd (5 werkdagen als er een vrijdag tussen zit). Deze extra tijd heeft te maken met de tijd die jouw bank nodig heeft om de betaling te verwerken.

Als ik een Platenbon koop via deze website, hoe kan ik dan betalen?
»  Je kunt betalen via iDeal en via Overboeking.

Als ik een Platenbon bestel via deze site, kan ik het dan op een ander adres laten afleveren?
»  Indien je een kaart bestelt via onze website, dan kun je deze laten afleveren op jouw eigen adres of op een ander adres. Let op: wij versturen de bestelde kaarten zonder waarde op, om zoekraken bij de post te voorkomen. De besteller (jij dus) ontvangt automatisch een email met daarin een activatiecode. De besteller kan na ontvangst van de bestelling de bestelde kaart(en) via onze website activeren/van waarde voorzien met de activatiecode of deze activatiecode doorgeven aan degene die de kaart ontvangt.

Welke waarden zijn er allemaal verkrijgbaar?
»  Je kunt elk willekeurig bedrag kiezen, vanaf minimaal € 5,00 (€7,50 bij zakelijke bestellingen) tot en met maximaal € 150,00. Op de Platenbon is BTW niet van toepassing.

Waar kan ik het tegoed van mijn de Platenbon besteden?
»  Op deze website kun je bij 'Waar kan ik de Platenbon inwisselen' jouw dichtstbijzijnde innamepunten vinden. Je kunt jouw tegoed ook besteden bij verschillende webwinkels.

Kan ik mijn Platenbon ook online besteden?
»  Ja, je kunt betalen met de Platenbon bij verschillende webwinkels. Zie hiervoor onze 'Waar kan ik de Platenbon inwisselen'.

Wat kan ik kopen met de Platenbon?
»  LP’s, maar ook dvd's, cd's en games bij de deelnemende (online) entertainmentwinkels. Bij sommige deelnemende winkels kun je er ook overige producten mee kopen. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Vraag bij de desbetreffende winkel wat er allemaal mogelijk is.

Wat moet ik doen als de Platenbon niet werkt in de winkel?
»  Vraag in eerste instantie of de winkelier ter plekke contact opneemt met onze servicedesk op telefoonnummer 040-2901661 (tijdens kantooruren). Indien jouw kaart beschadigd is stuur je de kaart naar ons op met jouw adresgegevens. Wij sturen je een nieuwe kaart retour met het actuele saldo. Indien je het saldo wilt laten uitbetalen op je rekening, berekenen wij 7,5% van het (resterende) saldo en € 5,= handlingskosten. Stuur de kaart op met je adres- en je bankgegevens naar: Tresis, T.a.v. Servicedesk, Avignonlaan 25, 5627 GA  EINDHOVEN
De Stichting Nationale Platenbon voldoet aan de reglementen van het Keurmerk Cadeaukaarten.

Kan ik met de Platenbon ook naar de bioscoop?
»  Helaas zijn bioscopen niet aangesloten bij de Platenbon en kunnen zij de cadeaukaart niet accepteren.

Kan ik met de Platenbon ook naar een musical of een concert?
»  Met de Platenbon kun je alleen kaarten kopen voor musicals of concerten bij Eventim www.eventim.nl.

Hoelang is het tegoed op mijn Platenbon geldig?
»  Het tegoed op de Platenbon is onbeperkt geldig.

==========================================================================

Veel gestelde vragen papieren cadeaubon: Platen&CD Bon, DVD&CD Bon en Nationale EntertainmentBon

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Zit je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

Ik heb nog een oude papieren cadeaubon (Nationale Platen&CD Bon, DVD&CD Bon of EntertainmentBon). Is deze nog geldig?
»  Ja, alle varianten van onze voormalige papieren cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig, mits je zowel het A-gedeelte als het B-strookje nog hebt en de bon gestempeld is. Je kunt met de papieren bonnen dezelfde producten kopen als met de Platenbon. Let op: een papieren bon is niet in te leveren bij webwinkels! Daarnaast accepteren niet alle fysieke winkelpunten de oude papieren bonnen meer. Indien dat het geval is, kun je de papieren bon naar ons opsturen om te laten omwisselen voor een cadeaukaart. Uitbetaling is niet mogelijk! De handlingskosten bedragen € 7,50 per inzending. Je kunt je bon, op eigen risico, met je adresgegevens opsturen naar: Tresis, T.a.v. Servicedesk, Avignonlaan 25, 5627 GA EINDHOVEN

Mijn papieren cadeaubon is nog in guldens. Is deze bon ook nog steeds geldig?
»  Jazeker, alle varianten van onze guldenbonnen zijn ook onbeperkt geldig, mits het A-gedeelte en het B-strookje nog in tact is en de bon gestempeld is. De winkelier zal het guldenbedrag eerst omrekenen naar de eurowaarde. Daarna kun je het gewoon besteden. Let op: een papieren bon is niet in te leveren bij webwinkels! Daarnaast accepteren niet alle fysieke winkelpunten de oude papieren bonnen meer. Indien dat het geval is, kun je de papieren bon naar ons opsturen om te laten omwisselen voor een cadeaukaart. Uitbetaling is niet mogelijk! De handlingskosten bedragen € 7,50 per inzending. Je kunt je bon, op eigen risico, met je adresgegevens opsturen naar: Tresis, T.a.v. Servicedesk, Avignonlaan 25, 5627 GA EINDHOVEN

Ik heb mijn papieren cadeaubon per ongeluk door midden gescheurd, is de bon nog geldig?
»  Als de nummers links en rechts onder aan de bon nog leesbaar zijn, is de bon nog geldig. Wel moet zowel het A-gedeelte als het B-gedeelte nog aanwezig zijn en dient de bon gestempeld te zijn.

Mijn papieren bon is ernstig beschadigd. Wat moet ik doen?
»  Indien je papieren bon beschadigd is, stuur de bon (of delen van de bon) dan op, met je adresgegevens en de reden waarom je de bon opstuurt. Wij sturen je vervolgens de Platenbon ter vervanging toe. Uitbetaling is niet mogelijk! De handlingskosten bedragen € 7,50 per inzending. Je kunt je bon, op eigen risico, met je adresgegevens opsturen naar: Tresis, T.a.v. Servicedesk, Avignonlaan 25, 5627 GA EINDHOVEN

Kan ik mijn papieren cadeaubon ook online besteden?
»  Helaas is het niet mogelijk om een papieren bon online te besteden, omdat het een echt waardepapier is. De waarde is alleen fysiek overdraagbaar. Voor besteding van een papieren bon verwijzen wij je naar onze fysieke innamepunten. Je kunt je papieren bon ook opsturen (op eigen risico) met het verzoek om de bon om te wisselen voor de Platenbon. Uitbetaling is niet mogelijk! De handlingskosten bedragen € 7,50 per inzending. U kunt uw bon, op eigen risico, met uw adresgegevens opsturen naar: Tresis, T.a.v. Servicedesk, Avignonlaan 25, 5627 GA EINDHOVEN

Veel gestelde vragen   .   Contact   .   Algemene Voorwaarden   .   Winkelzoeker   .   Privacy   .   Zakelijk